روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
سرخط خبرها

درگیری نظامی میان مرزبانان ایرانی و طالبان‌| آیا حمله موشکی ایران به افغانستان صحت دارد؟+ فیلم و جزئیات (۶ خرداد ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۶۲۳۶
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
  • ۱
درگیری نظامی میان مرزبانان ایرانی و طالبان‌| آیا حمله موشکی ایران به افغانستان صحت دارد؟+ فیلم و جزئیات (۶ خرداد ۱۴۰۲)
ساعاتی قبل حوالی پاسگاه ساسولی میان نیروهای طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تنش هایی رخ داد که منجر به تبادل آتش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، درحالی که صبح امروز نماینده ویژه رئیس جمهور ایران با سرپرست وزارت خارجه طالبان در کابل دیدار کرد، ساعاتی قبل حوالی پاسگاه ساسولی میان نیروهای طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تنش‌هایی رخ داد که منجر به تبادل آتش شد. 


بیشتر بخوانید:

جزئیات جدید از درگیری مسلحانه در مرز ایران و افغانستان (۶ خرداد ۱۴۰۲)

توضیحات پلیس درباره درگیری با طالبان در هنگ مرزی زابل| دستور سردار رادان برای دفاع قاطعانه از مرز‌ها

دلیل درگیری نظامی امروز ایران و طالبان چه بود؟| مرز در حال حاضر آرام است (۶ خرداد ۱۴۰۲)


رسانه‌های محلی افغانستان از درگیری در مرز مشترک با ایران خبر دادند و ‌اعلام کردند که این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنم ولایت نیمروز بین نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

بررسی میدانی خبرنگار تسنیم از وقوع درگیری میان مرزبانان ایران در مرز نیمروز و عده‌ای مسلح با هویت نامشخص حکایت دارد.

براساس گزارش تسنیم، علت این درگیری هنوز مشخص نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری فارس نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: ساعاتی قبل حوالی پاسگاه ساسولی میان نیروهای طالبان و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران تنش هایی رخ داد که منجر به تبادل آتش شد. 

براساس این گزارش، دقایقی پیش با توقف درگیری در مرز ایران و افغانستان، مسئولان مرزبانی ایران و طالبان تشکیل جلسه‌ای داده‌اند تا دلایل تنش به‌وجودآمده را بررسی کنند.

تسنیم در ادامه در خبری تکمیلی جزئیاتی درباره درگیری امروز مرزبانان ایرانی با نیرو‌های طالبان افغانستان را منتشر کرد که به شرح ذیل است:

۱- این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستا‌های ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است.

۲- در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیرو‌های ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

۳- اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیرو‌های ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

۴- پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماس‌هایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. بر همین اساس از تقریباً ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
0
0
به نظرم طالبان دست نشانده آمریکایان است وآنها دستور گرفتن مرزهای شرقی کشوررادرگیرکنندلذا مسولین کشورمان ضمن برخورد قاطعانه باهرنوع تجاوز موضع رابادرایت کامل مدیریت کنند۰پاینده بادایران اسلامی۰
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->